MEDICINSKA GIMNASTIKA


(pod stručnim vodstvom educiranih fizioterapeuta)

PRAVILNIM VJEŽBANJEM SMANJUJEMO BOLOVE I IZBJEGAVAMO OZLJEDE. VJEŽBOM SE BOLJE UPOZNAJE VLASTITO TIJELO, TAKO DA SE BOLJE OSJEĆAMO U NJEMU,POVEĆAVA SE SAMOPOUZDANJE I OPĆENITO POZITIVNIJI ODNOS PREMA ŽIVOTU ŠTO JE VAŽNO ZA MENTALNO ZDRAVLJE.

Redovito vježbanje važno je za prevenciju bolnih stanja kralježnice,mišića i zglobova. Nepravilno izvođenje vježbi često je štetno za Vaše tijelo.

Vježbajte u malim skupinama (5-6 osoba), korektivna gimnastika s elementima pilatesa (sustav vježbi istezanja i snage, daje gipkost i ravnotežu te usavršava oblik tijela) i feldenkraesa (lagane vježbe koje ističu pravilno disanje kroz pokret).

Uz vježbu i zabavu, osvijestite zdjelicu i mišiće odgovorne za inkontinenciju i sve probleme koje nam donosi slabost mišića zdjelice.Slabost tih mišića često je uzrok bolova u leđima.

Svoje mjesto mogu naći i oni koji mogu i vole zahtjevnije programe (lopte velike i male, bučice, traketheraband, nestabilna podloga i drugi izazovi).

FELDENKRAIS


Cilj je vježbi osvijestiti tijelo i pravilan pokret, pravilno sjedenje, hodanje i stajanje. Metoda Feldenkrais, koju je osmislio izraelski fizijatar Moshé Pinchas Feldenkrais (1904.–1984.), uči nas kako tijelo postaviti u pravilan položaj, tako da izbjegnemo ozljede i bolove u kralježnici,zglobovima i mišićima, jer bolovi i ozljede najčešće nastaju zbog pogrešne posture (držanja), hodanja i sjedenja.

Kako izvesti pokret pravilno, bez suvišnih napetosti u mišićima, kako smanjiti nepotrebne tenzije u svakodnevnim aktivnostima?

Kako osvijestiti disanje? U stresnim situacijama prestajemo disati,često u svakodnevnim aktivnostima zaustavljamo disanje.

Kako živjeti ugodno sa svojim tijelom?


Tijelo nam često daje bolne signale. Kako smanjiti i ukloniti bol u tijelu?

Važno je kod vježbanja usporiti, da možemo primijetiti što se događa i osvijestiti promjene,usmjeriti pozornost na kretanje i promjene u tijelu. Mozak voli promjene, treba promijeniti stari obrazac kretanja i usvajati nove ,bolje, obrasce. Suptilnost, varijacija poticaja i intenziteta vrlo su važni kod izvođenja vježbi.

U svakom pokretu neki mišići se skraćuju,a neki produljuju. Mi smo usmjereni na napetost, moramo osvijestiti opuštanje i produljenje mišića u svakodnevnom kretanju i vježbanju.

Na kraju vježbe stati i osvijestiti što smo dobro napravili za tijelo,zadržati taj osjećaj i prisjetiti ga se u svakodnevnom kretanju.

VAŽNO JE OSVIJESTITI PROBLEM I DJELOVATI NA VRIJEME

PILATES


Pilates je metoda održavanja tjelesne prikladnosti koju je razvio njemački trener Joseph Hubertus Pilates (1883.–1967.) da jača i oblikuje tijelo. To je sustav vježbi usmjeren na jačanje unutarnjih, dubokih mišića odgovornih za pravilno držanje.

Kombinacija vježbi koje daju gipkost i ravnotežu. Kada osvijestite i osnažite duboke mišiće u tijelu, koji se nalaze uz samu kralježnicu, promijenit će se držanje u svakodnevnim životnim situacijama (sjedenje, vožnja automobilom, stajanje u redu, hodanje).

Pravilnijom raspodjelom opterećenja smanjit će se kronični bolovi u tijelu nastali zbog nepravilna držanja.

THERABAND AKADEMIJA


Sistem progresivnih funkcionalnih vježbi. Vježbanje kroz funkcionalni pokret znači aktivnost cijelog tijela, a ne samo jedne grupe mišića. To je kompleksni trening funkcije, snage i koordinacije (stabilnost i ravnoteža) koji se vježbaju na nestabilnom podlogama i loptama uz progresivan otpor s elastičnim trakama

Kroz vježbu i vizualnu kontrolu dobijemo osjećaj za pravilan položaj i pokret i to treba vježbati, jer često nismo svjesni da se držimo nepravilno i zato i mnogi od nas vježbamo u nepravilnom položaju što dovodi do upala i bolova. Stoga, vježbu treba dozirati da je možemo svladati i izvesti pravilno, inače dolazi do povrede.

MIŠIĆNI DISBALANS – u tijelu postoji skupina jačih mišića (fleksori) i slabijih mišića (ekstenzori). Pravilna postura (držanje) i pravilno vježbanje zahtijeva dobro balansiranje između ove dvije skupine mišića. Pogrešno vježbanje i jačanje samo jedne skupine mišića dovodi do mišićnog disbalansa, isto tako ako se vježbe rade preagresivno, a zglobovi i mišići nisu spremni za to, dolazi do povreda i stalnih upala zbog čega nastaje BOL. Bol mijenja shemu pokreta i dovodi do tenzija (prenapetosti) u mišićima i nepravilnog opterećivanja zglobova i mišića i do KRONIČNIH BOLOVA. Hernija diska često nastaje zbog mišićnog disbalansa.

Vježbanjem s elastičnim trakama razvijamo snagu kroz kontinuiranu progresiju otpora, dolazi do smanjenja bola, povećanja mišićne snage i obima pokreta čak do 100%. Koriste je i profesionalni sportaši za povećanje mišićne snage i izdržljivosti, a time i prevenciju povreda. Trening s otporom utjeće na oblikovanje tijela i poboljšanje gustoće kostiju (dobro za prevenciju osteoporoze).

Pravilan pokret-prvo se uključuju stabilizatori trupa pa tek onda periferni mišići, što znaći da prije pokreta ruke, glave ili noge moramo aktivirati unutarnje trbušne i leđne mišiće (to su stabilizatori trupa koji su najbliže kralježnici), na taj način sprijećavamo bol i povrede.
VAŽNO JE KAD SE MIŠIĆI UKLJUČUJU U POKRET, A NE KOLIKO JE JAK MIŠIĆ

Style Switcher

12 Predefined Color Skins Top Bar Color Layout Style Patterns for Boxed Version